söndag 21 augusti 2011

Svealands dag 2


Äntligen, äntligen, äntligen! En jävla pallplats även för lilla mig! Jag har väntat på detta hela jävla säsongen!

Jag var med i utbrytning från första milen, och med Peter som sällskap - som gjorde resan lättare för mig genom att dels dra en del så jag kunde maska mig i början och dels genom att varva attackerna när vi behövde dela upp oss i lite mindre grupper ;) Stort tack mannen!

Inför sista varvningen var vi en kvartett bestående av herrarna på bilden ovanför samt Jakob Södergrann (v-tuna) och då stack även Ahlstrand. Södergrann gjorde ett halvhjärtat försök att stöta ikapp och jag hängde på såklart...

Snart anslöt även Lundvall, som sedan kontrade med en ordentlig stöt som jag hängde på även den men Södergrann släppte och då passade jag på att hjälpa till ordentligt givetvis, för det skulle ju innebära ju att pallplatsen var säkrad i så fall. Men även Lundvall upptäckte att Södergrann släppt så det var jag som fick dra ensam där och efter ett tag försökte Lundvall sticka iväg från mig.

Jag tog hjul på honom men han lyckades skaka av mig i en kurva ca 2 km från mål och 1 km ifrån målbacken. Jag jobbade hårt för att täppa den men jag har inte alls samma slätdrag som honom, jag kom närmare efter ett tag men bakifrån kom Södergrann mig ännu närmare, såpass att han var ikapp mig i foten av backen. Som tur var hade karln tagit ut sig i jakten och jag kunde sprätta uppför backen med en säkrad tredjeplats.

/Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar