söndag 19 juni 2011

Långhelg i Motala.


Jahopp. SM närmar sig och som det sig bör så börjar jag att känna att min form sviker en aning.
I torsdags var jag ensam ifrån laget att köra Vättern GP och klev in på en inte alltför smickrande 15eplats.

I lördags så ingick jag och Peter i SUB-7 satsningen runt Vättern - Vi inledde på TOK för långsamt och hade 40,7 kmh i snitt efter första 10 milen så vi fick höja farten rejält för att komma i mål med 42,7 i snitt som krävs för att komma in under 7 timmar. Vilket vi gjorde med tre minuters marginal.

Det är intressant vad två extratimmar kan göra, hårda 5-timmarstävlingar som Åstorpsloppet, Kinnekulleloppet, SM med mera känner jag inte att de gör samma slitage på kroppen som denna tur. Peter punkterade tyvärr halvvägs - men då kanske han är superfräsh på tempo-SM som inte jag ska köra. Vi får hålla tummarna.

/Simon

3 kommentarer:

  1. Eller så berodde det låga snittet på att det faktiskt var mest motvind ner till jönköping. ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till den feta tiden! Synd på Peters punka.. men det finns andra viktiga saker som kommer snart!

    Ses på SM.

    SvaraRadera
  3. Nix Janne - orsaken var nog att även de svagare var uppe och drog första tredjedelen och det lades en för låg grundhastighet. De fem minuterna som Masklungan vann över oss på skapades under de 10 första milen. Dessutom var det inte motvind alla de 10 första milen.

    SvaraRadera