söndag 26 juni 2011

Rapport SM-helgen.




SM-tempo.
Här körde inte undertecknad. Några framskjutna placeringar blev väl inte här heller, men Alexander känner att det börjar lossna så vi får hålla tummarna för stordåd på u6.

SM-linje.
Mycket efterbliven bana tycker undertecknad. Tillhör man inte de 10 bästa uppför kan man inte gå loss i backen (sprickar klungan på 30 pers och man är med där så går det ihop igen) och ska man gå loss på varvet krävs en hel del flyt. Här hade lyckligtvis Emil lite flyt (självklart skicklighet oxå) och kom loss på platten, han låg sedan som en fighter i tätgruppen ändå inne på sista varv då Larsson och Lövkvist förstörde festen och han hamnade på efterkälken, men han lyckades ändå behålla en topp 30placering.

Soldvarvi.
Här körde undertecknad bra. Gick tidigt loss med vinnande Bjelkmark, den lilla spillevinken ställde dock av mig efter ett tag och jag försökte mig på ett par andra utbrytningsformationer men det var kört. Slutade i huvudklungan på en 14eplats. Synd att 2aplatser inte räknas i spurtpriser, då jag hade två sådana och en fjärdeplats... Var totalt loss under större delen av loppet.

Cykel&Fjäll Grand Prix.
Utifall att någon fortfarande skulle ha pigga ben vid det här laget så var vi tre pers som ställde upp här - moi, Peter och Carl.
Jag slet mig med i den första riktiga utbrytargruppen som bildades i den våldsamma jakten på första backpriset, men den blev injagad tyvärr och kort efter det så pajade mitt bakhjul (6 mm vint och bromsen låg på under en tredjedel av fälgen). Så jag var totalt ute ur bilden och fick rulla runt bland lurviga motionärsben och damproffsprimadonnor med en cykel som mådde allt annat än bra. Lyckligtvis hade Peter godkända ben och rullade upp för målbacken runt 25e man.

Thats all folks, nu laddar vi för kortbane-SM och U6 6-dagars. Peace out!

/Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar